Reklamation
Vid leverans
För synliga transportskador måste transportören meddelas direkt vid mottagandet med ett tillägg på följesedeln. Övriga transportskador måste anmälas omgående inom 24 timmar till Softa Home via mail eller telefon. Annars kommer inte transportören att godkänna reklamationen, varpå ersättning kommer att utebli. Dokumentera skadan för att underlätta samt påskynda processen. Du bär ansvaret för att syna godset noggrant och påtala eventuella fel, skador eller avvikelser innan du signerar några dokument. Detta är viktigt för din säkerhet, så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt i de fall en eventuell transportskada upptäcks.
Det första året
Under det första året, som gäller som ett garanti-år, varpå Softa Home står som bevis-bärare. Gäller full reklamationsrätt för hela soffan mot fabrikationsfel. Nästkommande två år inträder en reklamationsrätt, där du som kund måste kunna styrka att felet är ursprungligt och relaterat till ett fabrikationsfel. Detta gäller hela soffan.
I tillägg till ovan nämnda garanti så förlänger Softa Home garantin mot skador på stomme och fjädersystem upp till tio år från och med köpdatum. Fel som kan klassificeras som normalt slitage kommer utanför denna garanti.
Om ett fel skulle uppstå
Om ett fel skulle uppstå som omfattas av garantin kommer Softa Home bedöma lämplig åtgärd där soffan repareras eller delar byts ut.
Följande täcks inte in
Fel som uppstått på grund av onormalt slitage eller onormalt användande täcks inte in av garantin. Normalt slitage är en bedömning som Softa Home avgör utifrån soffans utförande, design och hur lång tid som gått sedan köpdatum..
Önskar du göra en reklamation så kan du göra det via formuläret nedan.